Rozhovor mezi mnou(démon 113) a Beldin19
Rozhovor o klanu FF.
Jsem rád, že odpovídám hned po woblerovi, kterého znám zatím jen z písemné komunikace. Je mi velmi sympatický svou veselou povahou a přístupem ke hře a tím že pěstuje kočky - to je nám společné. Jinak jsem hráčem se zcela opačným zaměřením - nerad bojuji a nikdy bych nechtěl hrát v noci.
1.Proč jste vůbec tento klan založili?
Klan Faldorova farma stvořila Lilith1 a dala mu jméno. Od počátku je to neútočný farmářský klan, který se pouze brání je-li napaden. Jeho úkolem je poskytnout členům klidné stavění a plnění úkolů rádce a vojevůdce s dosažením stříbrného hradu. Pro pamětníky trochu historie. Náš klan volně převzal filosofii klanu KAI z S1. Mnozí si jistě vzpomenou na jména jeho původních zakladatelů. Malcolma a Squirrela. Stavět a bojovat nás učil např. Kláda, rytířskosti a herní morálce starý dobrý Elbunda, který mi byl asi nejbližší. Po příchodu Lilith1 se hodně změnilo a stala se mi velmi blízkou bytostí. Chtěli jsme proto stvořit klan vlastní, proto se objevila FF.
2.Jak jste přišli na jméno Faldorova Farma.
Faldorova farma je oázou pokoje a místem dětství mladého hrdiny Gariona z Eddingsovy fantasy Belgariád. Kdo ji nečetl ať to určitě udělá. Je to snový příběh plný kouzel, draků, skřetů Murgů a mocných čarodějů. Jeho aplikace na prostředí Pána hradu se jedinečně nabízí. Přidání postav čarodějů náš záměr nádherně doplnilo a jsme za něj tvůrcům hry nesmírně vděční.
3.Co si myslíte když nejlepší hráč a hráčka (nejvíce bodů) byli v tomto klanu??
Ve skutečnosti si o tom nemyslíme nic. Je jistě příjemné se vidět na předních příčkách statistiky. Nicméně systém hodnocení je spíše zaměřen na počet a levlení jednotek a bojové úspěchy. Farmáře tak do značné míry znevýhodňuje. Lilith1 a vlastička předminulý věk přesáhly milion bodů a byly na tabuli cti, proto se asi taky ptáš. Minulý věk dosáhla Lilith1 pokud si vzpomínám 1,3 milionu bodů, ale víc měl například Sethi. Určitě jim nechci ubírat zásluhy, ale nejvíc bodů koncem věku získáš levlením bomb proti slabým jednotkám spoluhráče, který za tímto účelem vystoupí z klanu, což je spíše úsměvné než úctyhodné.
4. Ale rád bych využil příležitosti rozhovoru k obecnému vzkazu hráčům PH. V upoutávce na hru je uvedeno, že jde o revoluční strategicko-budovatelskou hru. Na přihlašovací stránce hry pak jako první motto „Věříme, že člověk může být šťastný i v jiných světech“. Nikde se nepíše, že každý hráč musel za každou cenu bojovat s ostatními hráči. Každý se zde stává vladařem ve svém království. Je mnohem důstojnější být vladařem samozřejmě silným, ale i moudrým, s královským chováním, který chrání slabší, nenapadá ty co bojovat nechtějí a předem vyhlásí válku soupeři než někoho napadne. Naše chování zakladatelů je i příkladem pro mladé a nové hráče, učme je vlastnostem, které by si měli odnést do života. K těm podle mne model chování záškodníků a lapků nepatří a morální atmosféru hry poškozuje. Loučím se tedy citátem Isaaca Asimova: „Nelze zcela odmítat násilí, ale téměř vždy lze nalézt lepší řešení“ Přeji všem hráčům i tvůrcům hry jen vše dobré v nadcházejícím roce. Váš B19